JALE in Bacau. Mii de oameni afectati.


Imagine

„Domnia” bunului plac a numitului basescu traian, de pana acum, a generat in Romanaia un haos desavarsit, si a instaurat cultul abuzurilor si a nerespectarii legii, cu girul si protectia statului. Institutii ale statului sau private abuzeaza si isi bat joc de simplul cetatean in cel mai grosolan mod cu putinta. Toti smecherii si dubiosii fac ce poftesc, indiferent de consecinte si fara a fi luati la intrebari. De principii sau moralitate nici vorba in Romania secolului XXI.

Un e-mail primit si putin zapping prin media a scos la iveala un caz “dement” in judetul Bacau (citeste ca sa te clarifici: „Sindicatele contesta deciziile autogarii,  „Fara abonamente pentru navetistii de la Transport Bistrita SA” sau „Navetistii, lasati fara abonamente. Mai precis o firma privata de transport public din oras (transport bistrita) ii transforma pe navetisiti in simpli sclavi, care pentru a ajunge la lucru sunt nevoiti, gratie monopolului avut de societate, sa verse in conturile acesteia peste 400 (450) de lei de persoana pe luna. Asta da lovitura!!! Cum asa? Simplu. De ceva vreme, firma de transport care opereaza autogara Bacau, a renuntat sa mai elibereze abonamnete pe 10 rute care deservesc cam tot atatea comune din judet afectati fiind  mii de oameni. Smecheria consta in ai obliga pe calatori sa cumpere bilete fapt care dubleaza practic costul transportului, ducandu-l in zona incredibilului. De la 200 de lei costul deplasarii pe baza de abonament – de pana acum-  se va depasi 400 (450) de lei pe luna.

Firma respectiva motiveaza decizia prin faptul ca acele curse nu sunt “rentabile”! Interesant lucru, dar oare pana acum nu au fost rentabile. Stau si ma gandesc de ce pana acum au acceptat acele trasee.

Un alt argument invocat este pirateria de pe trasee care ar fi in floare. Intrebarea mea este simpla si de bun simt. De ce „dorm” autoritatile, sau mai direct, care este comisionul incasat de politia locala, rutiera, de primari si de toti cei responsabili de limitarea pirateriei, pentru a inchide ochii? Din cate am inteles sunt peste 200 de pirati care ar opera in total, in vazul tuturor, de ani buni, si fara sa se ia masuri impotriva lor, in acele zone. Ma intreb daca toata lumea ii cunoaste de ce nu s-a luat nici o masura? Este o industrie a pirateriei de miliarde in acele comune din Bacau!

Interesant este faptul ca, desi decizia autogarii trimite practic in evul mediu acele comune, nimeni de la judet nu a luat nicio masura. Si mai interesant este faptul ca pe unele trasee societatea emite abonamente iar pe altele nu. Oare nu este vorba de o discriminare “rebela” in acest caz? S-a sesizat vreun „organ” local sau national al statului?

Cei care au de suferit sunt muncitorii, (navetistii) obligati sa lase la visteria societatii mai mult de jumatate din salariu, elevii care fac naveta pe banii parintilor, profesorii si medicii. Un calcul simplu ne arata ca un profesor, un medic, sau simplu muncitor, mai ramanae in mana, la sarsitul lunii, cu mai putin din suma pe care o incaseaza cineva drept  ajutor de somaj. Asta nu intereseaza pe nimeni? Poate pe noul ministru al educatiei, poate pe ministrul de interne, poate pe prefect sau pe presedintele consiliului judetean? Sunt totusi mii de oameni in situatia de a munci, mai rau ca niste scalvii, pentru pirati sau patronul autogarii!

In conditiile astea ma mira faptul ca inca nu s-au inchis scolile sau cabinetele medicilor de familie din acele zone.

Decizia autogarii va intarii pirateria, va aduce la sapa de lemn nevetisitii si va duce la inchiderea scolilor si cabinetelor medicilor de familie. Sunteti pregatiti pentru evul mediu?