VIDEO … UCISI pentru vina de A FI ROMANI ! <UNDE ESTI MAICA?!> ZIUA IN CARE A VENIT APOCALIPSA!
…”cruzimea cu care a fost comis acest genocid întrece orice închipuire”
În doar 11 zile, iredentistii maghiari (VEZI AICI DEFINITIE) au ucis aproximativ 1.000 de români. Masacrele au început în 7 septembrie, când în localitatea bihoreană Mihai Bravu horthystii au ucis 22 de români şi au continuat până pe 18 septembrie, când 58 de români au fost decapitaţi în centrul orasului Gheorgheni, judeţul Harghita.
Însă cel mai afectat de teroarea horthysta a fost judeţul Sălaj, unde au fost masacraţi 477 de romani. Cele mai lovite de soartă au fost localităţile Ip, cu 157 de martiri, şi Trăznea, cu 87. Singura vina a acestor oameni a fost că s-au născut romani. (sursa – ANTENA3)
ROMANIA NU UITA!
PENTRU-CA ASA CEVA SA NU SE MAI INTAMPLE! NICIODATA
….Inima îmi bătea tare pentru că în momentele următoare am văzut cum criminali i-au executat pe frații mei. În fața casei, la câțiva metri de mine, au ucis-o pe sora-mea, Maria, de 18 ani, care a fost împușcată în piept cu cartușe dum-dum. Fratele Mihai, de 8 ani, a fost împușcat în burtă, iar surioara Ana, de 5 ani, care, disperată, striga <<Unde ești maică?!>>, a fost secerată de gloanțele criminalilor. Fratele Viorel, de 11 ani, a vrut să fugă spre grădină, însă soldatul care-l urmărea l-a împușcat în cap. Pe surioara Paulina, de doar 11 luni, au sfârtecat-o cu baionetele în leagăn….
(sursa -Ziarul Natiunea) ALTE MARTURII AICI -ZIARUL NATIUNEA
DĂ AICI LIKE PAGINII CETĂȚENII UNIȚI
In acele zile…
….romanii au fost schingiuiti si batjocoriti de militarii hortisiti si cetatenii maghiari…
…batuti pana isi dadeau duhul…
….li se taiau mainile…
…li se smulgeau unghiile…
…erau sfartecati…
….erau strapunsi cu baioneta…
….bebelusii erau scosi din burta mamei cu baioneta….
… bebelusii, copii, tinerii, adultii si batranii erau executati…
…romanii erau aruncati in gropi comune …
….romanii erau ingropati de vii…
… cadavrele lor erau batjocorite …
…nu s-a permis sa fie puse cruci la gropile comune…
TOTUL, PENTRU VINA DE A FI ROMAN
UPDATE:
BLOGUL „PROIECT ROMANIA” CONSIDERA CA TRECUTUL NOSTRU -cu bune si cu rele- TREBUIE CUNOSCUT TOCMAI PENTRU A PREVENI ERORILE IN VIITOR!
NU NE PUTEM FACE CA CEEA CE TOCMAI ATI VIZIONAT NU S-A PETRECUT!
adevaruri care abia daca iti vine sa le comentezi! acum suntem ucisi dar nu asa cum au facut ungurii atunci,suntem ucisi prin faradelegile facute de PDL!!!! acest partid trebuie sa dispara de pe scena politica ptr genocidul facut asupra populatiei romaniei!!!! iesiti cu toti la vot si votati DA!!! e singura cale de salvare a tarii!
Da apa la Fosti Comunisti. Ca au o propaganda,de ceva minune. Asculta de Antonesu. Instigatorul. Basescu ca a avut curajul sa taie in carne vie. Ca daca nar fi fcut. Rominia ar fi si mai rea situatie decit Grecia. Dar cred ca pentru domnia ta ii prea inalt. Si complicat sa gidest logisch. Eu sunt on om. Nam nici o apartenenta, Politica. Sunt Neamt. Si ascult de legile noastre si Europene. Cineva din EU
Romania ESTE in si mai rea situatie decat Grecia.
faceti voi calcule de 20 de ani in coace cat bn a fost in romania ca pensionari mureau de foame cu 20 lei in buzunar 300 lei 800 lei si oameni lucrau pe salari de criza ca vreau sa vad cu ce a mers bn romania 20 ani fata de europa sa nu spui ca am avut salari la fel ca europa ..a mers bn romania cu psd si criza de abia acuma a venit ….(am avut salarii mici )da acuma ca a venit criza avem salarii mici da atunci unde este criza la noi tot deauna criza daca nu furau bani toti guvernanti nostri de la revolutie in coace acuma romania avea la cutia neagra bani de urgente trebuia pentru zile negre sa puna bani de o parte ca au fost bani dar sau papat furat acuma la urgente cutia goala vai PDL are vina toti sant vinovati au furat impreuna 20 si ceva de ani (20 de ani au condus acelasi oameni sau schimbat numele la partide ba fsn ba psd dar oameni erau acelasi si furau ca in codru trebuie fugariti toti din politica pardidele nu au treaba sant doar nume de partide oameni trebuie fugariti ca maine schimba numele din usl sau din pdl in alceva dar aceasi mafioti raman si suge sangele tarii)
trebuie urgent trasi la raspundere toti din 89 pina in prezent … toti sint vinovati de tradare nationala , diistrugere economica ,vinzatori de tara
Invata limba romana!
stefan , ai fi tu neamt dar mai ai CEL PUTIN o calitate, daca nu 2, ori esti prost tare , ori un ticalos nesimtit …ori mai rau, amandoua !!
Ai vrus sa spui PSD….Te cred ca nu se poate trai cu PSD-ul
si crezi ca Haga te va baga in seama? Are aceasta oligatie, dar cererea trebuie facuta in mod oficial! Invatati oamenii cum se face oficial o cerere de despagubire si spune-ti-le cat ii costa, de unde pot obtine o sponsorizare si cum isi pot recupera banii de la Statul Roman!
Trimiteti documentele la Tribunalul International pentru crime de razboi de la Haga si cereti despagubiri statului maghiar!
Si atunci familiile evrei romani uciși de către soldați romani ce sa facă?
Si ca si romani ce suntem; vanzatori de neam si tara, vanzatori de frați si criminali comuniști, informatori, unde sa fim condamnați de către cine?
aici trebuie sa te gindesti daca esti ROMAN , DACA VREI SA AI UN STAT DE DREPT ,UNDE GUNOAIELE SOCIALE SA NU-SI BATA JOC DE TINE , SA TE OMOARE IN TARA TA !!! TREBUIE SA NE UNIM SI SA TRECEM LA LUPTA
da sa te impusti in cap
CORECT!!! VAPOT AJUTA CU CEVA?
blestemati fie cei care ne au ascuns istoria adevarata si ne au adancit in intunericul nestiintei,,,,va multumesc ptr documentarele facute,,,sunt mandra ca sunt romanca si trista ca poporul nostru a fost mereu asuprit si chinuit,,,Romania trezeste te si nu mai accepta ingenunchierea si umilirea,,,,,iesiti la vot sa scapam de umilinta,,,,si nu uitati Romania e a noastra a romanilor ,,,nu mai trebuie sa stam cu capul plecat si nici altii sa ne conduca viata,,,,apartinem Europei,,,egal ca vor altii sau nu sa ne excluda,,, nu au cum,,,,poporul nostru e stravechi si cu sange adevarat,,,,TRAIASCA ROMANIA
Poporul nostru nu este stravechi, dar asta nu e o problema, si n-are nici o legatura cu tema cea meai importanta.
De ce va lasati inselatzi de politicieni si apelatzi imediat la o falsa imagine a nationalismului? Lasati istoria aia dracului, ca tot ce ne-au invatzat a fost o pacaleala. O pacaleala bine gandita si pusa la cale de evreii familiilor ce conduc lumea.
Isi bat joc de noi, de romani, unguri, tigani. Ne intorc unii impotriva altora, iar ei isi fac mendrele. Nu cu ungurii aveti voi treaba,, ci cu idiotii astia politicieni care fac jocul acestor conducatori ai lumii. Ne cumpara cu otrava nestiintzei si cu o bucata de lux.
Poti sa-i spui omului prost, sa nu se lase ademenit? Nu poti. N-are nici macar curajul sa infrunte un sef la serviciu, daramite sa spuna adevarul.
Popoare balcanice, popoare de prosti si lasi, asta suntem. Vedeti Finlanda, Islanda, etc, tari ce au spus NU Uniunii Europene, uniune ce inseamna doar inlesnirea pietzii spre a vinde tot ce inseamna energie si deci viatza. Suntem tot un popor de sclavi. Intotdeauna a fost asa. Bucurestii e manele si prostie intensiva, cine sa conduca o asemenea tzara??? Doar o sluga a lor, a celor ce ii arunca lui un os mare, si ne ia oasele noastre: Uite-asa suntem CHIT!
Cum adica nu este stravechi.Documenteazate domnule ……ungur.
Daca poporul nostru nu este stravechi, atunci ungurii cum sunt?????
pai si atunci ce mai cauta unguri in romania?dc li se mai permite sa stea pe teritoriul romaniei? si dc li se dau atatea drepturi?dc avem partide unguresti in romania?.
AFARA, AFARA … (editat P.R.)!!!!!
nu asta este solutia, Stefan……… sunt oameni pana la urma! La noi, „la Romanica”, cum zice M.Badea, trebuiesc schimbate legile, inasprite pedepsele, atat cat sa inspire frica de a te abate de la normele de convietuire sociala, in cazul de fatza (acesta cu ungurii), desi……… desi, repet: din experientza mea iti spun ca am multi vecini de etnie maghiara, chiar daca sunt cetatzeni romani si sunt deosebit de respectuosi, prietenosi, amabili, deci sunt oameni demni…. sa nu judecam dupa interesele politice actuale! Nu mai fiti naivi, prieteni! Unii isi fac campanie in mediul virtual, pentru ca aici nu risca nimic. Dar, de ce oare nu mai fac baile de multime de altadata? De frica, va spun eu! Le este frica de violentza ……. furia multimii este una enorma si este incontrolabila! Aceste materiale cu ungurii sunt deci, doar materiale de propaganda politica, nu fiti naivi! Faceti o analiza a traiului vostru din ultimii ani si decideti la vot, pe 29 iulie, daca vreti sa continuam la fel sau vrem sa schimbam ceva in viatza noastra! Eu votez clar DA! Vreau schimbarea regimului Ceausescu, pardon Basescu!(greseala intentionat facuta) Clara, Timisoara
Nu vad care e legatura intre articolele postate mai sus, si basescu,sau cum o sa votezi tu? Daca tu crezi ca ce au patimit si povestesc batraneii aceia, este propaganda politica,inseamna ca ai o mare problema!!!
Ai dreptate Stefan. Rau este cineva, ca este Rau. Nu din cauza cai Sirb German sau ungur.Noi cei ce gindim asa. SUNTEM EUROPEIER. Tare rau este cind, cineva intigi baga intre oameni. Perfect Stefan. Cineva din DE
Corect, claraandre34!
Imi subestimezi inteligentza Stefan…………. nu esti mai bine documentat ca mine, stai linistit ca stiu ce-am zis si si de ce am zis-o!
asa este cunosc si eu unguri care sant de treaba dar ca sant uni care instiga la ura din ambele parti si nu este bn nici sa ne jigneasca in tara noastra nu este bn putin respect celor care cauta raca prin zonele sensibile si in parlamentu romaniei nu au ce cauta partid unguresc sa se duca la ei in tara aici stau dupa legile noastre ai sa facem si noi in orice tara partide romanesti chiar in ungaria si sa cerem acelasi drepturi care le cer ei noua sa vedem daca ne da ce cer ei ….cerem si noi sa fim la fel sa vedem cum ne vede ei cred ca ne inpuscau pe loc
Clara si tu esti o Boanghina care te crezi Desteapta…sa sti ca nimeni nu poate schimba nimic in traiul de zi cu zi din moment ce omenirea a uitat de D-zeu si toti incearca sa isi faca singuri dreptate Traim vremurile din urma fratilor !!
incredibil…..ungurii nu au ce cauta in romania….
De ce Alex? de ce compari toți ungurii cu hortystii de atunci? Înseamna ca toți germanii sunt naziști? Comentariul tău și al unora de mai sus este deosebit de deplasat și naționalist. Nu înțeleg de ce ești asa de revoltat acum, aceste atrocități sunt cunoscute de mult, filmele de pe youtube sunt postate de mult, chiar și la televizor au fost multe filme documentare despre toate atrocitățile comise în lume de diverse grupuri de toate naționalitățile. Se vede ca locuiești într-o zona unde nu exista alte naționalități. Mai bine ți-ai pune întrebarea cine este dușmanul comun al tuturor cetățenilor onești ai tarii. Eu personal consider ca acest articol nu trebuia publicat acum, sau poate autorul urmărește ceva și vrea sa inflameze spiritele acum în aceste zile tulburi? P.S. sunt naționalitate conlocuitoare, tatăl german, mama maghiara, dar sunt cetățean roman , poate mai bun decât cei care au comentat aiurea mai sus.
TANTALAU este cel ce gindeste asa. CUM GINDESTI
corect Musette
De ce nu s-au prezentat aceste materiale pana acum? De ce tocmai acum cand este campanie electorala? Nu fiti naivi, deci!
NICIODATA ASA CEVA NU TREBUIE SA SE MAI INTAMPLE !!!! NICIODATA ….INDIFERENT DE CE VA TREBUI SA FACEM SI CUI !!! SUNTEM ROMANI DE CAND NE NASTEM SI PANA MURIM….ROMANI ….SA MOARA CEI CE NU POT ACCEPTA ASTA !!! SUNTEM ROMANI !!!!
Inconștiența romanilor nu are margini, vedem numai ce ni sa întâmplat noua si câte ni sa întâmplat, dar cat rău am făcut noi la alții nu mai contează, noi ca si romani am fost justificati, NU SÂNT MÂNDRU CA SUNT ROMÂN, de ce?
La muzeul Holocaustului din Los Angeles CA. Sta scris ptr toate generatiile, Câți evrei au omorât soldați romani si cum au fost batjocoriti si chinuiti si vânduți ca niște animale de către români, vina lor era ca au fost evrei romani cei 170.000 de evrei romani omorati atât de către naziști cat si de către soldați romani.
Cine mai spune istoria asta?
Cine cere despăgubire de la statul roman pentru crimele de război care romani le-au făcut?
Astea nu le mai vedem, nu vedem prostia in care ca si popor ne zbatem si ne si bucurăm de ea si o luam ca si pe o ofensa dacă cineva mai deștept ca noi vrea sa ne arate ce este mai bine ptr noi,” ce bă crezi ca sunt prost, si nu știu ce fac”, după 22 de ani de la revolutie se pare ca nu știm ce facem încă.
Ptr toți cei care sunt mândri ca sunt romani felicitări, si mai uitați-vă BINE in istorie si vedeți ce au făcut părinți si bunici noștri, tot la alți sau tot noua, informatori de securitate Vânători de frați, criminali comuniști, ăștia sunt romanii.
Ce au făcut soldați naziști cat si soldați horhisti este de condamnat nu de către noi ci de către istorie si de către cei care au suferit, dar si ai noștri nu trebuiesc uitați .
Bai Penticostali, nu stiu in ce istorie ai cautat tu, dar vreau sa te intreb ceva: Despre Tribunalele Poporului de la Bucuresti si Cluj(Tribunalul Poporului din Bucuresti si Tribunalul Poporului din Transilvania de Nord, mai exact) ai auzit? Tribunale post-belice care judecat si condamnat suspectii criminali de razboi (ceva in genul proceselor de la Nurnberg, da’ nu are rost sa iti pomenesc despre el ca nu ai auzit tu de asa ceva). La aceste tribunale s-au judecat in jur de 2700 de suspecti criminali de razboi din care 668 de inculpati au fost gasiti vinovati de crime de razboi, crime impotriva pacii si crime impotriva umanitatii. Vinovati au fost gasiti atat nemti si romani, cat si unguri si chiar evrei (daca tot vorbim de tradare si vanzare). Generalul Ion Antonescu (care, dupa parerea mea, a fost principalul responsabil pentru masacrele impotriva evreilor si caruia, tot dupa parerea mea, ii lipseau vreo doua doage) a fost executat in inchisoarea de la Jilava impreuna cu alti cativa lideri aflati pe vremea acestuia la guvernare (multi au primit sentinte pe viata sau pe perioade foarte lungi care intrec orice spranta de viata umana (ex. 270 de ani de inchisoare)). Inainte sa spui ceva, incearca sa te documentezi, pentru ca altfel s-ar putea sa spui o prostie care sa iti reflecte nivelul de educatie. Ai grija intotdeauna se vezi tot ansamblul imaginii, nu doar o parte si chiar cand il vei vedea pe tot sa nu fii niciodata sigur ca vei intelege imaginea. Mai lasa-i tu pe americani sa se ocupe de problemele lor cu japonezii pe care apropo, dupa ce ca i-au bombardat in doua randuri cu bombe atomice (ma refer la Nagasaki si Hiroshima, dar probabil ca nici de astea nu ai auzit) nici acum nu ii pot ierta pentru evenimentele de la Pearl Harbor (nu stiu daca ai auzit de asta). Este adevarat ca printre acei unguri judecati la Tribunalele Poporului se numara si o parte din acei criminali impotriva poporului romani. Poate macar putin dreptate s-a facut, dar oricati oameni responsabil s-ar condamna, prin condamnarea acestora oameni cu siguranta nu au fost adusi inapoi la viata si este o durere atat in inimile romanilor, cat si in inimile evreilor sau tuturor altor natiuni asuprite vreodata. Este ridicol, dupa parerea mea, sa ceri despagubiri de orice fel dupa astfel de evenimente. Sigurul lucru pe care il putem cere este dreptate care, chiar daca nu in totalitate, s-a facut. (P.S. Te vad asa evlavios si vreau sa iti zic ca, conform stiintei, D-zeu nu este necesar sa existe.:*)
Trecutul este bun sa vedem ce, si cum am facut. Daca am facut bine sa facem si mai bine.
Si sa invatam din greselile noastre, si al atora. Si sa nu facem rau imanui. Si in concluzie
Sa ARUNCE PRIMUL CEL CE FARA PACATE II:
Nu pot sa nuti scriu , cit de percea fect ai explicat, situatiile. Sunt de aceas parere. Germania
cea ce a facut. Ii strigataor in cer. Dar acum si animalele sunt iubite si respectate. Si depe pamintul German sa nu mai plece nici un razboi. Cineva din DE.
Raha roagal pe D-zeu sa te ierte daca este cu putinta Ateu de origine shas ce esti incearca sa citesti biblia sau tu te tragi din maimuta poate 🙂
Penticostali , necunoasterea nu te absolva de prostie , chiar te rog sa verifici in arhivele Holocaustului sa vezi intradevar ce au facut Romanii , pe viitor nu m-ai arunca acuze doar pentru a scuza si a ascunde alte fapte…cat despre evrei , sa ma ierte D-zeu ,dar nici macar nemti nu au facut atrocitatile impotriva acestui neam m-ai mult decit au facut alte natii si popoare ….
Nici romani nu sau lăsat mai prejos fata de soldați horhisti, si au devenit , vanzatori de frați , criminali comuniști, informatorii Securității comuniste.
Soldați romani au omorât in jur de 70.000 de evrei romani frați de-ai noștri si pe alți in jur de 100.000 iau dat pe mână nazistilor si alți mii au fost vânduți ca si animale cu câte 50$ bucata in ani 1945-1946 asta au făcut ROMÂNI.
Cine nu crede, sa caute in istorie si dacă se afla pe lângă muzeul Holocaustului din Los Angeles CA sa meargă si sa vadă si sa citească adevarata istorie despre romani, si atunci pot sa ii întreb: CÂT DE MĂNDRU EȘTI CĂ EȘTI ROMÂN?
Ne uitam la ce ne-au făcut alți, si este de condamnat ce au făcut , dar sa ne uitam si la noi cat am făcut si noi la alți.
@Penticostali Pe la scoala fusesi matale, sau de foame mananci litere? N-am treaba de regula cu alte nationalitati, cat n-o iau razna in afirmatii! E posibil ca acele lucruri sa se fi intamplat. Extrapoland in gandire si asocieri, probabil ca poporul evreu, cel hulit si prigonit, plateste pacatele rastignirii lui Hristos! E de notorietate ca pacatele le platesc copii si nepotii, nu faptuitorii! Asa ca, mai usor cu pianul pe scari, si vezi cu barnele din ochiu-ti, pana la paiele noastre! Cel mai bine ar fi sa ne vedem fiecare de ale noastre; in schimb, e mai usor sa-i invatam si blamam pe altii! Si eu care gandeam ca „capra vecinului” e patent romanesc; se pare ca suntem doar plagiatori, ca sa fiu in trend… Sa inteleg ca asasinatele hortiste impotriva romanilor nu se pun, pentru ca si romanii au facut la fel?! Hortistii v-au tinut la piept?! Ca si hortistii, si mai nou revansarzii maghiari, observ ca si unii cetateni de originea dumitale, traiesc in trecut… Pacat…
slatineanule neportocaliu, , imi place stilul d-tale de exprimare si concretizez asta prin faptul ca respect modul de gandire coerent si amiabil. Sper ca nu te lasi afectat de iluzia adevarului istoric proclamat de unii concetateni. Romani sau nu,( si acum voi trece la vulgaritatea plebeului), ” pe cine P..A noastra mai intereseaza azi ce limba vorbeste vecinul, atata timp, cat n-am nici o problema cu el? ” Istoria e plina de atrocitati, ce mama dreacu vrem sa ne agatzam de ea, in loc sa ne gasim locul si rostul in viata? Oricum am face, tot acolo ajungem: trebuie distrusi politicienii corupti care sunt uneltele familiilor ce conduc lumea. Ei sunt masonii. Te rog continua tot asa, drum bun, pe calea aleasa! Cu respect. Un om fara tzara, fara popor.
claraandre34, ar trebui sa ne cunoastem mai bine. Respect.
corect !
ba pardon, prietene Stefan ……… ma scuzi, dar habar n-ai de istorie, amice! Tu vezi realitatea actruala din Romania? Vezi pe dracu de jigodie basista ce esti! (editat P. R.), daca te legi de natii( de cea maghiara si de ce romana, care au convietzuit pajnic cacatzilor de le conducerea tzarii…….. oamenii, vecini de bloc, de scara, se iubesc, convietuiesc) Sunt romanca din tata-n fiu, iar toti vecinii mei de bloc sunt de nationalitate maghiara……… ne intelegem perfect, cum am facut-o mereu………. toata stima si respectul etniei maghiare din TImisoara! Va iubim, va suntem prieteni, respect etnicilor maghiari! Timisoara va iubeste, frailor maghiari! Traiam impreuna, departe de politicile separatiste! Ne avem „ca fratii”! Sictir politicilor de la Bucuresti! Realitatea obiectiva le contrazice, pardon ca spun un adevar!
claraandre34, noi Timisorenii suntem mai decisi in a convietui fara politica bucuresteana…intotdeauna a fost asa. Respect.
mda……… te iubesc Marius pentru comment-ul tau, ciao! Clara
Doamnă Clara, sunt de acord că în acea parte de țară, datorită contextului istoric și a situației prezente oamenii au învățat să conviețuiască frumos cu toate celelalte etnii. Și pentru asta îi stimez pe oamenii de acolo. Dar vă rog să nu numiți politica ”bucureșteană” pentru că, acolo la centru, sunt și politicieni care provin din orașele și regiunile dumneavoastră. Acei politicieni sunt la fel de corupți și parșivi ca și cei dâmbovițeni. Cineva mai spunea că muncim toți să traiască ”bucureștii” bine. Care București? În orașul ăsta, conform studiilor recente, mai există doar 15% bucureșteni. Restul sunt, ca și mine, provinciali mutați recent sau de maxim 20 ani. Nu e corect să vă extindenți nemulțumirile către oamenii de rând din Capitală care au, de asemenea, aceleași nemulțumiri ca și dumneavoastră cu privire la politicieni și care se chinuie să-și facă un rost ca și conaționalii din alte regiuni. Problema sunt aleșii care ar fi avut obrazul la fel de gros fie că Iașiul ar fi fost capitală sau Cluj sau Timișoara și indiferent de regiunea de unde provin.
Semnat : un moldovean.
Asa-i ca am dreptate in adevarul pe care-l afirm? Vecinii mei, etnici maghiari sunt nidte oameni extraodinari, cu tare mult bun simt …………. asa a fst mereu, in Timisoara convietzuiurea cu diferitele etnii, da? Daca esti om, nu conteaza etnia ta, pentru ca suntem oameni de bun simti, traim in aceasi comunitate, etc., SUNTEM OAMENI, nu animale………… ne spunem o vb buna, ne ajutam, ne sfatuim, avem incredere unii in ceilalti, deci avem o viatza impreuna, indiferent de etnia pe care-o avem! Suntem oameni!
Clara, Timisoara……… imi cer scuze ca am uitat sa ma prezint!
DragaClara,mai discutam cum se vor comportavecinii taidaca s-ar muta granita pe Feleac.MARE naiva esti!?
Clara, Timisoara (un centru urban cu multi etnici maghiari iubiti, simaptizati……… nediferentziati de etnia romana)
poate enumerati…nu ar strica, ne-am aduce si noi aminte….cand s-a intamplat episodul M Cofariu, toata Europa vuia ca el este ungur si cei care l-au schingiuit sant romanii….dupa care, UDMR, acea foematiune pe baza etnica, a ajuns la putere si sta acolo de 20 ani….
Răspunsul este pentru slatinean neportocaliu;
De mâncat litere se poate, scriu de pe un iPhone care își corecteaza singur cuvintele, daca NU sunt atent prin corectia telefonului cade alt cuvânt care nu se potriveste sau este scurt, scuzele sunt acceptate, odată ce nu se cunosc circumstantele problemei.
Domnule „neportocaliu”, vad ca citati din Biblie, înseamnă ca cunoașteti bine despre ce vorbiti, așa ca dacă știți despre ce este vorba, nu are rost sa va aduc argumente ale istoriei a ceea ce sa întâmplat acum 2000 de ani in urma, dar ptr cei care vor citi aici o sa scot in evidentă faptul ca: poporul evreu a fost si este poporul care Dumnezeu Adonai a făcut un legamant cu el, ca niciodată nu o sa-l părăsească, chiar dacă nu pricepem de ce așa si nu altfel, cine va binecuvanta pe Israel va fi binecuvantat cine va blestemat pe Israel va fi blestemat, nu încape îndoială ca așa este si așa va rămâne.
Prin alianța noastră cu Germania nazistă asta am si făcut, ne-am băgat sub mania lui Dumnezeu, într-un cuvânt ne-am făcut-o cu mana bunicilor noștri, sau bunici noștri ne-au facut-o.
Dacă este adevărat ce sa întâmplat, îți garantez 100% ca este adevărat ce sa întâmplat, in scrierile mele de mai sus, ce este greu de priceput, ca nici un roman nu are paie in ochi, toți romani au numai barne in ochi, de aceea nu vad bine niciodată ca ce ni se întâmpla este faptul ca am fost si suntem un popor incapatanat, vrem sa fie numai cum vrem noi, nu cum trebuie.
Atunci am ajuns aici si mai departe nu știm cum sa mergem.
Ce se poate face ca si popor sa ridicam povara incapatanati si poate a blestemului care noi l-am adus asupra noastră.
O pocăință naționala de la fiecare religie si cultura, o întoarcere la Dumnezeu o relație personală cu Creatorul, si poate atunci o sa vedem si sa gândim altfel.
Iuda Iscarioteanu, dacă cauti cu adevărat in scriptura si te adancesti in studiat scriptura vei vedea defapt ca, Iuda Iscarioteanul, cel care la vandut pe Cristos este dintre neamuri, nu era evreu, era dintre ai noștri, cine a cerut rastignirea lui Cristos era partida Fariseilor, un fel de oameni politici de la templu, mai pe înțeles,care nu se potrivea cu ce ei la ceea ce se aștepta din partea lui Cristos.
Cine la condamnat la moarte ? Irod? , Pilat ?, Ana marele preot? Nici unul din ei, ei doar au implinit profetia din Isaia 53.
Si atunci pana la urma cine la condamnat la moarte?
Am fost eu si ai fost tu, prin pacatele noastre si faradelegile noastre pe care le-am facut si le Facem, atât noi cat si copii noștri, așa au facut si bunici noștri si dacă nu o sa ne revenim vom face mereu si mereu.
Cer iertare dacă cineva se împiedica de unele cuvinte de ortografie.
Penticostali, ai idee cam ce fac evreii in lume acum?Cine a provocat crizele astea mondiale , cine controleaza banii si bancile , si cine ne-a adus comunismul pe cap noua?Exact poporul ala ales de Dumnezeu , care l-au rastignit pe IIsus …..
Toate comentariile sint puncte de vedere care au ca suport amintiri si emotii puternice. Oare nimeni din Transilvania nu a cunoscut cum au inceput si evoluat raporturile dintre „croati si sirbi” pina a izbucnit un razboi de”curatire etnica”. Poze si reportaje „material clasat” de la Procesul de la Nurenberg, cu atrocitati din campurile de concentrare controlate de „croati” si cazuri de executii si crime de razboi impotriva sirbilor.. au aparut in ziarele di Belgrad in anii 1990-1991 si s-au „re-aprins” sau re-deschis „dureri si rani” acoperite de timp. Rezultatund intr-un. un razboi si masacru..Cine sint acele organizatii care aduc acum dupa 67 de ani asemenea informatii si imagini clasate.. ce scop si unde vor sa duca??? Sa nu uitati ca in Siria tot asa au inceput demersuri pentru „genocid”. Imi pare teribil de rau ca sa vad asemenea „joc cu pulberea” de distrugere si nimic constructiv. Ce a-ti invatat din istorie domnilor si doamnelor… chiar, nu se poate sa cautati Pacea?”
Vad ca este si un Penticostal printre „comentarii” ce scrie in Filipeni 4:8″
„Mai departe, fraţilor, câte sunt adevărate, câte sunt de cinste, câte sunt drepte, câte sunt curate, câte sunt vrednice de iubit, câte sunt cu nume bun, orice virtute şi orice laudă, la acestea să vă fie gândul….acestea să le faceţi, şi Dumnezeul păcii va fi cu voi.”
Si sa auzim de bine
Santate.
Salut! Imi place comentariul d-tale. Totusi, parerea mea 🙂 Intre croati si sarbi nu a fost un razboi pe baza de curatire etnica. Sarbii intotdeauna au fost natia cotropitoare in zona lor, slavii din sud cu armata rosie in cur! Au fost interese de piatza. Cum e posibil ca azi toti sa traiasca bine mersi? eu zic: bravo lor! Si la noi ar trebui lasati toti sa traiasca cum vor ei. Autonomie? DA! Transilvania? DA! Moldova? DA! Muntenia ? DA! Pe cine ar interesa cine in ce zona traieste? pe nimeni! Vrem doar Romania mare…pt ce? Ca sa traiasca bine bucurestii prin centralizare!!!! Noi le dam sa manince, ei traiesc bine! Politica dezbina, nu-i asa? Iar noi, popoul, ii tinem in lux! La mama dreacu’ daca nu ar merita un razbel impotriva politicienilor corupti!
Sa auzim de bine!
CRIMELE ,CRIMINALII NU SE PRESCRIU,NAU RUSINE CRIMINALII ,CE TREBUIE FACUT CU EI ? SAI LASAM SA SI SCOATA IAR CAPUL, NICIDECUM !!!!….ESTE LEAC SI PTR.EI .
LA VREMEA HOTARATA .
Numai fanatici religiosi parca ar aduce ei bunastarea sau lumea mai buna
Si acum ungurii tot neam de huni !!!
Majoritatea comentariilor sint ale unor penticostali… de unde si pina unde cei mai religiosi si „pocaitei” asemenea adventistilor si baptistilor si a „tutulor” religiilor venite din America? li s-au aprins calciiele dupa Razboi.. ca de .. asa cum sint Evreii.. „dumnezeul lor le da drept sa se ia cu orisicine in piept”.. de aceea am dat citate asa ca dupa-Biblia- cartea care o plimba si le-o dau la toti drept „model”.. ce fac evreii in tara promisa.. omoara.. pe Palestinieni.. caci le dau americanii ajutor… ce vor sa faca americanii cu toti… ai mai oameni buni .. parca nu a-ti inteles ce inseamna organizatii extremiste… CIA si KGB si AL-Qaida, Mosad.. etc si mai toate retelele super religioase… toti au un DRAC si la el se inchina. Si isi vira coada si in Transilvania si in Romania.. si tare este greu sa-i vezi planurile??
Imaginile sint elocvente… de unde si pina unde trebuie sa fie din Transilvania? Sint semnate undeva, oare Prostia Razboiului care scoate ce este mai „hidos din om” nu se vede clar… Imaginile sint facaturi ale organizatiilor masonice.. sau cam asa ceva.
Cine se simte jignit sa incerce sa dovedeasca prin a demonstra diplomatie in rezolvarea disputelor si sa nu faca ce au facut Americanii in 2001…ca nu are nimeni de cistigat dupa ce se deschide „usa razboiului, mortii si a demonilor”
Cauta-ti va rog sa nu va lasa-ti prada emotiilor in fata unor poze clasate..Criminal nu este doar cel cu arma .. mai este si cel care a adus „saminata de scandal sau „zizanie”..Aflati asa ca se invata cindva in scoala, cind „neghina” nu era scoasa din griu si ajungea in faina.. Piinea care avea acea compozitie .. aducea „nebunie.. si paranoia”… Nu stiu daca asa ceva se stie prin Vest sau se preda in clase sau la Scoala.. in timpurile de acum, astea le stiau doar brutarii si morarii si preotii sau oamenii mai batrini… Pina nu vezi cu ochii tai rezultatele nu ai cum sa crezi…
Sanatate
Ion
Maghiarii? Sa fim seriosi.Un popor ca multe alte popoare de pe aceasta planeta.Atata timp cit locuiesc in aceasta tara-Romania-TREBUIE sa respecte legile acestei tari.Daca nu le convine ,pot pleca in Ungaria.Au prea multe drepturi …toate drepturile obtinute au fost obtinute in acesti 23 ani ..cu sprijinul celor care sau perindat la guvernare,guvernantii nostri-Romani-?Daca guvernantii nostrii chiar iubeau acest pamant,nu acordau atatea drepturi,prin tot felul de subterfugii….
Au vrut sa guverneze vinzand aceasta tara,de parca …si-au dorit din toata inima sa o distruga…
Compromisurile de guvernantii Romani ne-au adus aici…
In nici o tara din Europa ,nici o minoritate nu are atata libertate si atata autonomie…
Pacat ce se intimpla…
Libertatea e si a lor, ce mama dreacu aveti cu ungurii bre? mii de concetateni au trait si traiesc de pe urma lor! si impreuna cu ei! Ce aveti bre cu aia? Mai bine ati trage in tzeapa catziva politicieni care vand tzara pentru folosul lor! nationalitatea lor nu conteaza! Nu vedeti, ca se vinde apa si aerul? ce mai doriti? sa vi se traga pielea de pe voi? Autonomia va doare? PAI O SA VORBIM IN EBRAICA PESTE 50 DE ANI, si nu va mai vorbi nimeni de autonomie! ( Respect parerea dumitale, domnule strambianu ionel…Numai bine!)
Pingback: VIDEO … UCISI pentru vina de A FI ROMANI ! ZIUA IN CARE A VENIT APOCALIPSA! « Yogoshima's Blog
Ce s-ar mai putea spune, daca cineva, ar prezenta in public imagini de pe Columna lui Traian din Roma; imagini in care sint aratae: torturile si chinurile.. cum si la care au fost supusi prizonieri Daci? Cine poate sa dovedeasca ca „tot ceea ce este insemnat acolo” este pur adevarat?.. cine poate sa spuna ca: „este perfect convins ca printre adevar nu au fost introduse si exagerari ” mincinoase adica.. falsuri”. Intotdeauna Opinia Platita este mai repede crezuta, de crezut, caci „aluneca pe bani”; Cine poate sa spuna cu convingere ca Decebal s-a sinucis doar ca asa este insemnat pe Columna?? Daca cumva a fost assasinat si apoi decapitat si .. istoria ajunsa si insemnata a fost falsificata.. ca sa nu mai indrazneasca generatiile viitoare sa spuna ca .. se trag dintr-un neam „de oameni drepti?” .. ci mai de graba dintr-un neam ..de lasi?? si sinucigasi?? Cum suna asta… Decizia Senatului Roman atunci, a fost aceea care a hotarit ce se v-a insemna pentru generatiile viitoare.. pe bani.
Minciuna aduce orbire si distrugere in mentalitaea unui intreg neam pentru.. ca a indraznit sa se opuna atunci Imperiului Roman.
Poate este greu de inteles, dar sa revenim la generatia noastra.. parintii mei -Tata, Mama, Unchii si Bunici- au indraznit sa se opuna si sa lupte impotriva Rusiilor… dupa 1945… cine a trebuit sa accepte rasplata „opiniei platite”.. parintii mei au fost numiti „vagabonzi” unchii au stat ani grei in puscarii si bunici au fost batuti si cu dinti rupti din gura… Opinia platita este aceea care conduce „gloata” sau oamenii stiu adevarul?? Decizia de intare in Razboi a Romaniei cu Rusia a fost luata de Guvern.. si tot Guvernul „influentat” de Invingatori a luat decizi sa alcatuiasca o lista cu ofiterii Romani… si sa fie daca se poate eliminati sau incarcerati .. sa nu cumva sa schimbe deciziile politice de atunci caci … cei care au fost pe front stiau cum sa isi gaseasca dreptate.. si erau periculosi pentru Guvernul de dupa Razboi.
Cei care „se joaca cu adevarul dupa cum le vine lor mai bine in timp orbesc si ei… caci asta este rezultatul Minciunii… Cei cu titluri de guvernatori sau profesori de istorie au titluri ca rezultat al unor intelegeri si tranzactii banesti.. opinii platite.. a accepta adevarul este a asculta la adevarut trait de un numar de oameni.. care l-au trait pa pielea lor.. dar acesta nu ii da nimanui dreptul sa devina .. judecator si executor sau CALAU…
Mai interesant ca tot aceia care vindeau armament si droguri prin Australia sau prin Vest ,faceau pe securisti in timpul Raposatului.. acum sint in Guvern si au aere de „politicieni”.. si istorici? Engleji au o vorba „Money talks and Bull Shit walks” poatesi eie au parte de acelasi tratament de la cei care guverneaza??
Scuze, m-am referit la „generatia noastra” avind in gind… pe cei pe care i-am apucat… sa-ii vad si sa le ascult istoria viatii.. adevarat nu sint din generatia lor.. a parintilor!
Insa sint din generatia care si-au parasit …familia, tara si au ajuns „slugi si robi” printre straini si la neamuri care au fost cindva in trecut starbunilor neamului Roamanesc.
Ma uit si citesc rinduri din ziarele din Romania, care sint pe internet… si asa ca si d-voastra caut sa revad amintiri si locurile copilariei… Transilvania, si Tara Fagarasului imi aduc in fata amintiri din casa unchilor si a bunicilor.. Banatul isi are farmecul cu Lugojul si Timisoara unde am lucrat si cunoscut localnici care spuneau ca sint „banateni” sau „lugojeni’ si nicidecum .. maghiari sau schwabi sau romani… erau oamenii din locurile acelea.. asa am cunoscut Romania.. acum 26 de ani in urma .. este adevarat ca viata isi continua ritmul si dupa ce aceia care ne-au crescut au plecat la odihana.
Sanatate
nu poti ingenuchia cine se taraie .. de 2000 de ani si ei stiu asta atat timp cat va mai exista UN SINGUR TRAC GET DAC ..istoria noastra nu se termina , „interesul isi poarta fesul ” si ne meritam soarta …dar este un destin prescris .. si dupa mult sange nevinovat si un seceris cei care vor ramaNE ,PUTINI.. dar suficienti vor FI . este usor sa dai sfaturi ,opinii , fara uniune nu vom reusi nimic .. si cum este mai comod sa vezi pielea altuia arzand si sa intorci spatele .. ne rezumam cam toti .. la o apa si un pamant .., cine se lepada de sine pentru aproapele sau .. ?.. cam nimeni ..saditi uniune iubire ,toleranta si blandete ,. de asta avem nevoie toti absolut toti ,. vorba lunga saracia omului .. si intelegeti oameni buni, care este meritul meu daca iubesc accept doar cel care ma iubeste ? .. blandetea e un har , al omului puternic nu naiv ,.fiti buni unii cu alti si veti intelege si realiza mult mai mult ,. daca am deranjat pe cineva .. sa mi fie cu iertare .. va doresc un an mai bun si inimi sanatoase !
deacord cu toate comentariile
@aradeanu si stefan- sunteti 2 IMBECILI analfabeti!
ce treaba are pdl si basescu retarzilor?
PS_ groaznic articolul asta. Nu cred sa fie adevarat. Era o monarhie, eram si noi aliati cu nemtii, apoi su curii. Cumva trebuia sa le cerem socoteala! De ce nu se stie nimic, sau prea putin? :-??
*si cu rusii, scuze.
Crimele comise de maghiarii iredentisti in Romania sunt abominabile si atrocitatea lor nu are nici o scusa: nici romanii,nicii americanii,nici nemtii, care, au ucis si ei la randul lor…incercarea de a scusa niste atrocitati prin alte atrocitati mi se pare divagatie daca nu chiar prostie! si nu cred ca este corect pentru oamenii care le-au trait, ramanand marcati pe viata…ca si cum le-ai spune „nu va plangeti, astfel de fapte au mai fost si le-au savarsit parintii, fratii sau strabunii vostri si voi la randul vostru a trebuit sa platiti, este un blestem,etc Irelevant!Dreptatea? Nu cred ca pot plati nepotii crimele bunicilor chiar daca primul impuls este acesta, conform proverbului”ce naste din pisica, soareci maninca”…deci de a trimite intreaga etnie maghiara acasa…in Ungaria! Si totusi, dupa oarecare reflectie, conjugagandu-le cu actualele „intamplari” politice si sociale de la noi din tara(suna cam impropriu, fiindca dupa toate „zvonurile” din mass-media pare ca nu prea o mai avem, tara), impulsul este parca acelasi , chiar mai decis pentru ca totodata creste si revolta! Inteleg ca aceasta etnie este foarte numeroasa in Romania, li s-a acordat si dreptul de crea un partid(probabil o greseala), institutii si scoli de limba maghiara(unde probabil limba romana nici nu figureaza ca obiect de studiu),dar ei cer si autonomia politica si economica a Transilvaniei si de aici revolta! caci mare este! Ma revolta „tupeul” si lipsa de bun simt al UDMR( si nu a cetateanului roman de origine maghiara care poate trai in armonie si intelegere cu romanul) care vrea Transilvania anexata la Ungaria (cum a fost in mod nedrept,prin masinatiuni, candva) sub pretextul autonomiei economice. Este drept ca si-n Italia zonele din nord, in special Lombardia mai puternica economic, cer autonomie economica si chiar politica dar e o diferenza-o cer tot italieni! pe cand la noi o cer domnii maghari-de ce n-o cer romanii? Dar eu nu inteleg cu ce curaj…nu, nici nu vreau sa ma mai gandescpentru ca e strigator la cer,si ca o chestiune de principiu!, facand abstractie de masacrul care l-au comis candva fara insa a-l uita…si cum am putea sa uitam?
Ați inceput ințelept, doar de la mijloc ați căzut in partea cealaltă a calului.Intr-un război nici unul nu este mai bun decăt celălalt, doar că invingătorul scrie istoria și se lefăie in rolul victimei și a eroului. Războaiele sănt create de oameni bolnavi mintali care stau in fruntea tărilor,doar sănt totuși mai deștepți ca omul de rănd pentru că știe cum să ațițe unul contra altuia,știe să manipuleze pe oameni.Dacă vă găndiți numai la ultimile intămplări din țară,cum a fost manipulat funcționari de stat,pensionarii etc contra altuia, nu vorbesc de mineri contra intelectuali, manipulare orchestrată de tovarășul Iliescu, ales de trei ori președinte de Prostime uitucă.Acest criminal este azi președinte de onoare a PSD a cărui reprezentant Ponta a promis unul și a făcut altul, un Trădător cu față de ingeri. Sistemul este dușmanul nostru nu cel sărac de lăngă noi. Este foarte usor să vedem aschia in ochi vecinului doar nu vedem parul din al nostru. Nimen nu vrea anexarea Transilvaniei la Ungaria,pentru ei ari fi o sinucidere sigură. Maghiari,unguri, de lăngă noi cum vreți să numiți vor numai respectarea tratatului de la Trianon din 1920 pe care Romănia nu a respectat nici o dată, și să-mi fie cu iertare doar un contract nerespectat este nul de drept. Bineințeles de acest lucru nu aveți de unde știți e inchis cu șapte lacăte, și nu vor vordi despre el cinstit niciodată. Romăni maghiari sau alți sănt oameni absolut la fel cu o singură deosebire ,limba vorbită.Toți săntem in același oală,plătitori de taxe și biruri, jupuiți de aceași sistem ticălos. Ticăloșia nu are naționalitate ,UDMR,PSD,PNL etc numai prin denumire deosebesc. doar ne manipulează cu succes. A venit timpul să creștem deasupra prejudiciilor și să acceptăm pe cel de lăngă noi egalul nostru,că doar la același Dumnezeu me rugăm.Sau nu?
va plangeti de drepturile furate?unde? in tara voastra?va uitati peste gard si vedeti ce vreti sa aveti(sa avem)…dar ce faceti? cum luptati pentru drepturile voastre calcate in picioare de tradatori,expansionisti,?Daca nu stiti cititi si veti afla ca suntem cel mai vechi popor din EUROPA.Parveniti care au facut o istorie inventata nu au respect doar interese.Rusine LAZLO TOKES nu ai istorie daca nu vrei sa-ti cunosti neamul din care te tragi…acolo sa te duci in stepele Anatoliei…acolo sa ceri AUTONOMIE degeneratule.,,Nu atata carbunii incinsi,,oricand sa poate aprinde focul.Noi nu uitam,ar trebui ca mostenitori romani sa ceara daune morale si materiale UNGARIEI,pentru genocidul facut asupra populatiei.din ROMANIA.
Reblogged this on pongogonzo.
Cati prosti pe aici. Reveniti-va, suntem in 2013! Ma bucur ca am emigrat pentru ca suntem o tara de ratati. Si ma refer si la ungurii care nu-i suporta pe romani si invers. Ne-am nascut in aceeasi tara, trebuie sa invatam sa traim impreuna. N-aveti alta treaba? Trebuie sa urati ceva neaparat? Unguri, tigani, bulgari, romani etc. Gandirea asta nazista trebuie sa dispara….Acum inteleg cum sa e sa fiu ca voi, mie sila de unii oameni dar nu ca sunt unguri sau tigani, mie sila de oameni ca voi!
SA NU UITAM, DAR NICI SA NU-I IERTAM !,PT, HOLOCAUSTUL SAVIRSIT UNGURII TREBUIE SA PLATEASCA ,ASA CUM PE NEDREPT RO. PLATESTE ISRAELULUI !
dar ceva documentare cu turcii care au omorat milioane de romani in istorie nu aveti??? ceva documentare cu avram iancu arzand sate intregi de unguri nu aveti???? ceva documentare cu antonescu omorand romani nu aveti?? ceva doumentare cu lagarele comuniste din romania unde au muritt mii de romani nu aveti??? si mai ziceti ca nu e propaganda???? ceva documentare de la tg mures anii 90 nu aveti??? ceva documentare de la mineriada nu aveti??????? nu aveti??? pai sa il pupati pe ilici a e singurul supravietuitor care are pe constiinta vietiile multor romani !!! si va dau la gat la toti cei care va legati de scrisul corect. de 8 ani stau in uk si da poate nu stiu sa mai scriu corect!!!
Cerand daune?te-ai tampit la cap omule ? acuma sincer daca nu se punea articolu asta aici nici nu stiati de asa ceva……aveti voi ce aveti cu maghiarii din romania…in schimb dc de exemplu multi pot trai cu ei si nui f*te grija ce drepturi au …si pt instintarea ta in scolile de limba maghiara limba romana este studiata…daca nu stii taci si nu comenta toti sunteti zmei …nu vad relevanta sa tot aduceti in tema trecutul ca sa va justifica-ti ura.Mai bine v-ati vedea de viata voastra si sa incercati sa traiti nu sa va uita-ti ce s-a intamplat acuma 100 de ani.
P.S: Cei care caracterizati o etnie intreaga din cauza unor intamplari din trecut sunte-ti mai prosti ca aia care au comis fapta prezentata mai sus.Si eu sunt de etnie maghiara si prietenii si cunostintele mele nau nici o problema cu asta ne intelegem bine si nu le pasa ce s-a intamplat acum un car de ani.Fiti realisti si traiti in prezent nu in trecut si nu lasa-ti intamplarile trecutului sa va alimenteze o ura ce nu va aduce nimic bun 🙂
V-am pupat 🙂
Lorantt
Pentru Florin on
Te rog intra pe”GOOGLE”,acolo o sa afli, ca Romania,in ultima suta de ani,nu a fost condusa de Romani,asta doar o inchipuire!!Crezuta,dar nu reala !!
Toti am facut, facem si vom face greșeli.
Romani, maghiari, ruși, evrei etc.
DAR, odată ce trăiești pe teritoriu României, TE SUPUI LEGILOR de aici, esti minoritate? TE SUPUI
NU ROMÂNIA TREBUIE SA SE SUPUNĂ MINORITATILOR.
TRĂIEȘTI IN ROMÂNIA?
– Obligatoriu vorbești limba româna
– NU AI NICI UN FEL DE DREPT SA CERI AUTONOMIE INTR-UN STAT
– NU AI NICI UN FEL DE DREPT SA TE ABATI DE LA LEGILE ROMÂNIEI
– ESTI TRATAT CA UN ROMAN, nu ungur, evrei, secui etc
TREBUIE SA FII RECUNOSCĂTOR ROMÂNIEI ca te accepta sa trăiești in ea. NU, România, trebuie sa iti fie recunoscătoare si sa te trateze mai presus de ceilalți romani.
ROMÂNIA TREBUIE CONDUSĂ DE ROMANI
PENTRU CA SE NUMEȘTE ROMÂNIA!!!!!!
Orice minoritate trebuie sa se supună, daca vor sa trăiască aici !
Ai dreptate: Romania trebuie condusă de mincinoș,bandiți și trădător de țară Romăni.Așa și este! de ce ești revolta?
SAI ARDA FOCU IN IEAD SI SAI CHINUEASCA 5000 DE ANI ASA CUM AU FACUT CU ROMANI NOSTRI PE UNGURI CEI MORTI SI PE UNGURI CEI IN VIATA PUSTIETATEA SA VA MACINE 10000 DE ANI PRAF SI PULBERE SA SE ALEAGA DIN TOATA NATIUNEA VOSTRA DE HUNI….!!!!!!!!!!!!!!
Bozgori imputiti nu stiu ce mai cauta in tara asta
OCHI PENTRU OCHI DINTE PENTRU DINTE VIATÄ PENTRU VIATÄ ;N-AM SÄ VÄ CRUTZ AM SÄ RÄZBUN CU VÄRF SI INDESAT TOATE FÄRÄDELEGILE COMISE DE BOZGOROI PE PÄMÄNTUL ROMÄNESC DACÄ SE VA IVI VREODATÄ OCAZIA !!!!!
Din pacate afost un timp unde aproape totsi a tras deca avut putere!
Iar despre niste comentare poate provine un timp intuneric si cu răzbunare romani nu a facut nimic, trebuie lucrat cu capul nu cu forza salbatica!
SE TRAESCE ROMANIA
cred ca ura asta se va transforma intr-un razboi civil de proportii…asta daca ungurii continua in acest mod!
comunistii nu vand tara ci o daruiesc. Rosia Montana este daruita, in schimb primim un lac de minim 8 km cu otrava, cu ce ati gresit voi cei ce ati scris mai sus sa aveti un asa lac in vecinatatea voastra, sau mai bine zis langa voi. se zice din taranime ca ungurii vor ardealu. uitati ! ponta si camarazii lui umflati daruiesc resursele tarii strainilor, nu ungurilor. Pana una alta au parcelat Romania si au daruit-o cu resursele de sist. Acuma asteptam sa se apuce de lucru si sa care putinul care a mai fost de daruit. Nu in scurt timp taranu de rand o sa cumpere apa inbuteliata luata din import, care va fi mai scumpa ca benzina si motorina. Noi nu o sa mai avem asa ceva deoarece va fi poluata. Nu mai stati cu ochii inchisi, luminati-va mintile. Iesiti si protestati ! Daca esti ungur, roman, tigan pe acelasi pamant traiesti aceeasi apa o bei acelasi aer il respiri. Nu te lasa invrajbit de televiziuni, incearca sa te autoeduci daca nu te-au educat parintii si profesorii tai.
Toti cei care ati comentat, faceti un sacrificiu de timp si bani si dati o fuga pana la Sighet, ca sa vedeti ce au facut romanii cu romanii lor. E mai simplu sa fi impuscat, ca pe vremea razboiului, decat schingiuit ca la Sighet, Ramnic sau Jilava. Si astea dupa terminarea razboiului.
strabunicul meu a fost ucis in felul acesta, NU UIT SI NU IERT NICIODATA
Cea mai mare greseala, este sa asculti de natinalisti inraiti.Toate natiunile au avut,si din pacate mai au,elemente care promoveaza ura,de aceia trebue sa ne ferim!Fiecare natie, are leprele ei.Cine a trait razboiul, isi doreste numai pacea, nu razbunarea!!
A nu se uita! A nu se repeta! Autonomie in ce scop dupa asa ceva!
HORTIŞTII, nişte nemernici la fel ca şi HITLERIŞTII.
Pe cănd UNGARIA oficial va cere scuze şi va plăti despăgubiri victimelor şi urmaşilor acestora, pentru atrocităţile făcute populaţiei din nordul Ardealului, ca urmare a efectului Dictatului de le Viena?
Hortiştii, la fel ca şi trupele SS hitleriste, prin actele lor de o cruzime şi laşitate ieşite din marjele înţelegeri umane, au dezonorat pentru totdeauna uniforma militară. Ruşine este un termen mult prea „dulce” spus acestor derbedei ai istoriei.
Sunt lucruri pe care românul din simţământ creştinesc iartă, dar astfel de atrocităţi nu pot fi uitate, chiar dacă maghiarimea sau ungurimea, cum or vrea să-şi spună, îşi doresc acest lucru.
Ai dreptate: Romania trebuie condusă de mincinoș,bandiți și trădător de țară Romăni.Așa și este! de ce ești revoltat? Mare e grădina lui Dumnezeu, mulți proști incap in ea.
@Mihai Zsupon on decembrie 15, 2013 la 19:24
DA România nu trebuie să fie condusă de români ci de DACI liberi sau în cel mai rău caz de acei români cărora nu le este ruşine să li se spună GETO-DACI.
stai linistit Mihai, ca asa ceva nu vor obtine niciodata………..stiu f.b. ca zic, dar nu-mi permit detalii!
sa ii fereasca bunul Dumnezeu de judecata noastra….si vor autonomie?le dam autonomie…cu tancurile venim si va dam…
Trebuie sa terminam cu problemele din tara,apoi se poate merge mai departe.In 89 iliescu a contribuit ca autor principal la 1100 de morti.Nu a fost o revolutie,doar o lovitura de stat oameni buni,stimati cetateni uniti.In loc sa zaca pe viata in inchisoare romàni l-a ales presedintele acestei tari de doua ori NU?Ce popor putem fii noi daca nici macar 100000 de oamnei nu n e putem uni intr-o tara cu aproximativ 18000000 de locuitori.Ce popor?Si mai spune ti ca o sa-i bateti pe unguri?Cu cine?Daca e un popor fricos si las,te vinde pentru doi mici si o bere.NU?Doar vorbe,pe facebook si pe la colturi,in schimb faptele lasa de dorit!Doar 10% dintre romàni sunt cu adevarat oameni ce nu si-au pierdut demnitatea!NU cred ca gresesc DA?Spune-ti dv?
Dacă aţi spus 10% în comentariul dumneavoastră, tot mai suntem 2,5 la 3 milioane de români (cu diaspora cu tot) care putem rezolva problema revizionismului maghiar atunci când va fi cazul… fiţi pe pace. Uite un gest de excepţie, făcut de un român de rînd ostaş român, acum 100 de ani http://www.ziaristionline.ro/2011/01/17/cum-au-pus-romanii-opinca-pe-parlamentul-de-la-budapesta-campania-pentru-ocuparea-ungariei/?fb_action_ids=538075902892381&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
Da sunt de acord sa fim cu toti uniti pentru o cauza dreapta.Todeauna adevarul te va face liber.Si in viata pe acest pamànt,sa poti realiza ceva maret,pentru urmasi tai. NU?
AMINTIRI DIN ÎNTUNERIC
pg.171
10.03.1993
Piatra Neamt
Pr. Nicolae Grebenea
„Au ucis preoti, intelectuali, tărani, în mari chinuri. Dau aici datele suferintelor românilor după ocuparea Ardealului de Nord, după pretioasa carte „Administratia hortistă în nord-vestul României: 1 septembrie 1940 până la 1 noiembrie 1944” de Gheorghe I. Bodea, Vasile Suciu si Ilie Puscas, Cluj Napoca, 1988.
„Numai în primele trei luni au fost ucise circa 5.000 de persoane, peste 70.000 au fost închise în închisori si tabere denternare, în jur de 100.000 de muncitori au luat drumul
emigrării în Cehoslovacia, Austria, Rusia.”
Furturile bunurilor românilor ardeleni din teritoriul cedat s-a făcut prin actiuni particulare si prin legi. În primele sase luni de guvernare străină au fost peste 500 de devastări a populatiei
române.
Iată lista formelor de atrocităti si crime făcute în timpul, ocupatiei maghiare a Ardealului de Nord:
– omoruri 9.919
– schingiuiri 1.126
– bătăi 4.126
– arestări 15.893
– profanări 124
– devastări colective 78
– devastări individuale 447
La toate acestea se adaugă o asuprire permanentă a românilor tot timpul ocupatiei maghiare, maghiarizarea numelor si alungarea în România a unui număr de aproape 200.000 de români, uneori cu mâinile goale, alteori cu o traistă în mână.
Au dărâmat vreo zece biserici românesti, iar pe altele le-au prefăcut în magazii. Presa aproape total interzisă. Ce să spun?
CONTELE BETLEN
Iată un criminal de cea mai josnică spetă, contele Betlen. E ungur. A sosit cu duba la Aiud. Un conte cu reputatie mare. Aici a sosit ca criminal dintre cei mai ordinari; fiind prefect al
Clujului în perioada septembrie 1940 – octombrie 1944 a pus români în jug la arat. Nobletea lui înaltă l-a împins la acest act.N-am stiut motivul condamnării lui când m-am dus să-l văd. Era un bărbat butucănos, nu slăbise încă, si părea a fi inconstient de situatia lui. Am făcut cunostintă personal. Priveam cu regret că soarta i-a rezervat temnita. Dar când am auzit pentru ce e condamnat, m-am ferit ca de un sarpe.
Ce l-a împins la acest act atât de josnic? A fost provocat de români?
A trăit foarte bine din 1918 până în 1940, sub români.
Nimeni nu l-a supărat; poate la împroprietărirea ce s-a făcut în toată tara s-o fi luat si ceva din mosia lui si s-o fi dat tăranilor.
Dar atât si nimic altceva. De unde i-a venit atunci această nebunie? Din ura lui rasială. Din sovinismul lui unguresc. Căci Ungaria a făcut o propagandă atât de sustinută împotriva
românilor după primul război mondial, le-a exaltat ungurilor atât de mult nationalismul, originea lor „nobilă”, încât i-a intoxicat pe toti, cu rare exceptii, cu acest ferment distructiv. Fermentul a dus la ură si ura la faptele ce au urmat. Cu Betlen a venit si Kraus, primarul Clujului, si el pentru fapte josnice, si Maiay, primarul Târgului Mures, o figură dintre cele mai încăpătânate, închise si obtuze, din câte am cunoscut în temnită.
Dar faptul că ei au putut fi condamnati în Ardeal, unde conducea ungurul Emeric Sipos de la Oradea, care proteja pe toti ungurii, mă face să cred că faptele lor au fost foarte grave.”
EMERIK ŞIPOŞ ÎN TEMNIŢĂ
Omul care a dispus cum a vrut de treburile Ardealului a
fost Emerik Şipos. El a fost atotputernic până după revolutia din
Ungaria din 1956. Originar din Oradea, chemat să fie ministru
de interne în Ungaria, a preferat să rămână sef al Ardealului.
După ce a făcut toate abuzurile posibile si a arestat pe toti
fruntasii gândirii ardelene, mai cu deosebire pe istorici si pe cei
nationalisti ca Zenovie Pâclisanu, Onisifor Ghibu, Ion Lupas,
Silviu Dragomir, Ştefan Manciulea si multi altii, pe care i-a
cules treptat ca fiind arestabili, dar fără să se fi atins de ungurii
din Ardeal cu pozitii asemănătoare, care si ei erau „arestabili”,
cine ar mai fi crezut că va gusta putin din „pâinea” de temnită”?
Nu l-am întâlnit în cele 42 de zile cât a fost „oaspetele”
temnitei Aiud. Dar am stat cu un admirabil student de lângă
Beius, nepotul doctorului Goia din Cluj, marele reumatolog,
care a stat cu el si apoi mi-a spus câte ceva despre el.
– M-a adus aici „berbecul” ăsta, Gheorghe Gheorghiu Dej,
ar fi spus în cameră, dar nu voi sta prea mult. „Berbecul” nu mă
poate tine aici cât ar vrea el. Noi, a mai declarat el, n-am putut
împlini planul nostru de ucidere a 30.000 de români spre a
înspăimânta populatia ca să putem lucra si să facem reformele
noastre revolutionare, tot din pricina „berbecului” si a lui
Pătrăscanu, care s-a opus. Şi cu o indiscretie neasteptată a
povestit multe lucruri.
Dar presupunerea lui s-a realizat: berbecul nu l-a putut tine
decât 42 de zile la Aiud. Ce forte străine lucrau atunci la noi,
care s-au interpus pentru eliberarea grăbită a acestui criminal?
Dacă ungurii ardeleni si-au micsorat influenta în conducerea
Partidului Comunist si a statului român nici unul dintre
conducătorii lor nu a fost băgat în temnită după 1956. Ei au fost
Preot Nicolae Grebenea
372
numai „marginalizati” după revolutie, dar nicidecum anihilati.
Acest student de lângă Beius, fiul unor învătători, mi-a
spus că a fost martorul alungării românilor din Ardealul de
Nord, după 1 septembrie 1940, care treceau spre sudul
Ardealului, si că fugarii sau alungatii n-au primit adăpost nici
măcar o noapte în institutele catolice de la Beius. Acestia, de
asemenea, n-au primit în internatele lor nici măcar un singur
copil moldovean în 1946, când foametea îi alunga pe acestia din
Moldova. Ţăranii simpli ardeleni au primit de bună voie un
copil-doi, dar mănăstirile si scolile catolice nici unul. Unde era
dragostea lor care rămâne totusi ca esentă a crestinismului?
Şovinismul maghiar i-a împiedicat să fie si crestini.
Împrejurările m-au făcut să stau în celulă câteva săptămâni
cu un inspector general de sigurantă.
Dacă acum, în timpul comunistilor, cei ce ocupau posturi
importante în aparatul de stat erau oameni de partid si, de obicei,
fără valoare si fără a-si cunoaste profesia, în trecut un inspector
de politie se ridica prin calitătile sale. El de obicei era un
specialist în problemele de politie si nu-i lipsea nici cultura
generală. A fost suficient să stau cu acest inspector ca să mă
conving de aceasta. Bine pregătiti, tinută frumoasă, cultură,
elegantă si o notă de patriotism se observa la ei.
Într-o zi a fost luat la cancelarie si a stat câteva ceasuri.
Când a venit, l-am întrebat:
– Ei, ce-a fost? De ce te-au chemat?
– Ei căutau pe aceia dintre membrii lor care au fost agentii
nostri, adică pe cei ce lucrau si cu ei, dar si cu noi. Le-am dat
câtiva, dar le-am spus: vă dau pe cineva mare. Duceti-mă la
Bucuresti si vi-l spun. Şi peste câteva ore era luat.
N-au trecut decât câteva zile când m-am trezit cu el înapoi
în celulă.
– Ce-a fost, domnule inspector?
– L-am dat pe Nicolski, seful Securitătii. Ştiu că face mult
AMINTIRI DIN ÎNTUNERIC
373
rău, de aceea l-am divulgat. Iată ce-i cu el. În vara lui 1936,
Stalin, voind să comunizeze Basarabia, a lansat în ea 33 de tineri
cu avionul. Ei erau înzestrati cu aparate de emisie si receptie.
Între ei era si Nicolski. Acesta, cum a aterizat, a si fugit la seful
de post si i-a denuntat. S-au luat măsuri urgente si toti au fost
prinsi si împuscati. Dar el, denuntătorul, a fost crutat, desi l-au
băgat în temnită. Se va fi uitat ce a fost cu el, si foarte probabil
el va fi fost considerat un erou. Rus, evreu sau basarabean, el a
câstigat toată încrederea rusilor si a fost pus în marele post de
sef al Securitătii. Dar acest om de nimic a făcut tot felul de rele.
De aceea l-am demascat. L-am pus în fata guvernului, că altfel
m-ar fi ucis mai înainte ca denuntul meu să fi ajuns mai sus.
Nemaistiind despre el, cei ce l-au cocotat la vârf îl vor fi
considerat că e un erou, când în realitate era o secătură lasă si
criminală. Căci, după cum se stie, el a pregătit crimele neiertate
de la Pitesti asupra studentilor.
El acolo sus si eu în temnită? L-am denuntat ca să fie
doborât. Să vedem ce va urma. Dar nu cred că-l vor aresta.
– De ce, am întrebat.
– Fiindcă nu e singurul ce s-a ridicat atât de sus si a fost
informator. Mai sunt si altii ca el si s-ar putea crea situatii
incomode.
Ce interesant ca stiu cu totii exact ce au spus soldatii unguri? Oare toti cunosteau limba maghiara? Intr-adevar era cumplit pe vremea aia dar era razboi…acuma romanul omoara romanul : vezi Pungesti. Iara are cineva interesul sa distraga atentia despre probleme din prezent, cu probleme din trecut ce oricum au trecut deja.
Interesantă opinie aveţi d-le Pop Attila!?
Articolul cu pricina este postat în 20 iulie 2013 cu cel puţin 2 luni înaintea comemorării tragicelor evenimente cauzate de „năzdrăvăniile” maghiare (credeţi-mă este un termen mult prea politicos). Nu este nici un fel „distragerea” interesului cuiva, eu o văd ca un fel de conştientizare, rememorarea evenimentelor respective cu scopul de a nu se mai întâmpla.
Povesteaţi de război… eu în foto. văd laşitate nu război, uniformă împotriva unor copii, execuţii ilegale… tu vezi altfel?
Uite un comentariu de al meu mai vechi (15,12,2013), poate te lămureşti D-le Pop Attila!
„HORTIŞTII, nişte nemernici la fel ca şi HITLERIŞTII.
Pe cănd UNGARIA oficial va cere scuze şi va plăti despăgubiri victimelor şi urmaşilor acestora, pentru atrocităţile făcute populaţiei din nordul Ardealului, ca urmare a efectului Dictatului de le Viena?
Hortiştii, la fel ca şi trupele SS hitleriste, prin actele lor de o cruzime şi laşitate ieşite din marjele înţelegeri umane, au dezonorat pentru totdeauna uniforma militară. Ruşine este un termen mult prea “dulce” spus acestor derbedei ai istoriei.
Sunt lucruri pe care românul din simţământ creştinesc iartă, dar astfel de atrocităţi nu pot fi uitate, chiar dacă maghiarimea sau ungurimea, cum or vrea să-şi spună, îşi doresc acest lucru.”
mda………… haideti sa nu dramatizam un eveniment izolat tipic basist, da? Veti vedea rezonantza lui, zilele viitoare! Pentru noi romanii adevarati nu inseamna nimic, decat o incarcarae de distragere a atentiei de la faptul ca cacatul basescu va ajunge la puscarie, nemrernicul, scarba imputita! Pe el, USL, nu-l lasati sa scape pe acest nemernic, din cauza caruia au murit mii de romani, datorita masurilor lui scarboase ca el, aberante pe care le-a luat, IMPOTRIVA POPORULUI ROMAN: taieri de salarii, impzitarea pensiilor, inchiuderea spitalelelor, etc. ……….. mi-e si scarba sa-mi amintesc de aceste masuri cxriminale luate de acest cacat de la Cotroceni, Basescu Traian! Deci, este autor de genocid, in Romania, de o infractiune pedepsita cu moartea, pedeapsa capitala prevazuta de Codul Penal romanesc! Deci, moarte Basescu Traian, romani! V-am demonstrat de ce merita pedeapsa capitala, da? Procuratura generala, de ce pizda ma-tii nu te sesizezi, ca esti bassta? OK, sa vedem ce zice U.E., ce zice Curtea de al Haga, ce va zice SUA! Muie screbosilor serviavili basisti, verti muri odata cu acest nemernic Basesacu Traian! Ve-ti muri, repet! Nu va va ierta poporul roman!
Mda… Băsel, un impostor pe care şi eu nu-l suport dar tematica acestui articol este cu totul şi cu totul alta…
Oribil dar oricat de „civilizati” am fi, lucruri de genul acesta se vor mai intampla din pacate 😐
Pai si romanii sunt mai civilzati? Ia vedeti ce-au facut pe la Odessa prin 1941. http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacrul_de_la_Odesa
Si romanii, si maghiarii, si nemtii, turcii, toti, cand au posibilitatea, sunt cat se poate de jegosi cu oameni cu care, poate, cu o zi inainte ar fi baut o bere.
dragostea de tara naste prosti.
daca te uiti din spatiu la Pamant, nu se vad granitele.
chiar daca esti la un punct vamal..to nu se vad granitele si doar o bariera pentru oameni.
cand o sa intelegem ca toti suntem oameni si toti avem un singur pamant, de care trebuie sa avem grija..atunci se poate spune ca omenirea a evoluat.
Când mă uit la aşa ceva, simt în mine atât durerea lor cât şi amuzamentul soldaţilor pe seama atrocităţilor comise.
Eşti nebun? Cum poţi spune aşa ceva? Tu nu eşti român? Ba da, dar personal mă simt rupt undeva exact între ei. Nici de partea românilor şi nici de partea maghiarilor. Ca să îţi distrugi cu adevărat duşmanul trebuie să îl înţelegi cu adevărat. Abia în acel moment îl poţi iubi cu adevărat cum aberant parcă se spune în Matei 5 cu 44. Să ai atâta empatie încât să simţi amuzamentul nebunesc al soldatului când despica burta femeii grase ca să vadă cum arată grăsimea pe dinăuntru. Dacă nu poţi să îţi extermini duşmanul trimiţându-i iubire, măcar trimite-i înţelegere. Pune-te tu ca spectator atât în pielea românilor cât şi în pielea soldaţilor. Încearcă să rămâi detaşat şi nu lua partea nimănui dar simte adânc tot ce simt ambele tabere. Simte profund fiecare durere şi lacrimă de pe obraz român cât şi amuzamentul macabru al soldaţilor unguri. Dacă nu poţi să îi iubeşti şi nici să îi ierţi, atunci măcar ai puţină empatie ca să îi înţelegi. Măcăr atât, dacă nu poţi face ce spune absurd Matei 5:44. Atunci o să înţelegi că acel soldat este victima unei îndoctrinări senile cu o rigurozitate strictă, dură „la sânge” ce nu permite nici o portiţă către inimă pentru schimbarea ei. Ca inima să se schimbe, trebuie o mică „portiţă” în minte. Indoctrinarea militară nu permite astfel de „portiţe” ce sunt văzute ca slăbiciuni în caracter. Soldaţii aceia sunt deja victime ale unui sistem şi nici nu o ştiu. Ei au acest comportament datorită inconştientelor frustrări interne. Din cauza indoctrinărilor primite şi ideilor în care cred, sufletul lor ŞTIE că nu li se poate schimba inima pentru că mintea e prea dură, parcă e de fier. Astfel sufletul lor este chinuit, zbuciumat, frustrat şi ca atare ei se comportă aşa. Ei suferă pe dinăuntru şi comportamentul lor este doar exteriorizarea acelei suferinţe refulate. Nu uita că sub acele uniforme, tot oameni sunt, chiar dacă se comportă ca nişte bestii. Te rog, te implor, înţelege! Dacă nu le poţi trimite iubire, măcar înţelege-i! Te rog!
Eşti nebun! Vorbeşti numai prostii! Tu ce ai fi făcut dacă ai fi fost în acel sat? Să dea Dumnezeu să fii şi tu şi să te aşeze în linie cu acei români ucişi cu bestialitate, să vedem dacă mai gândeşti aşa!
Ai dreptate. Dar dacă s-ar putea să mă ducă cu o zi înainte că oricum nu o să pot schimba nimic şi nici opri atrocităţile comise. Nu m-ar crede nimeni dacă aş zbiera la toţi pe uliţa satului că vin maghiari mâine şi vă omoară pe toţi. Exact ca în povestea cu „Lupu! vine Lupu!”. Nimeni nu m-ar crede. Cu o zi înainte aş dori să mă întorc. Apoi aş face ce a făcut Eleasar la Masada dar puţin diferit. M-aş fi dus târziu în miezul nopţii şi aş pune foc la toate casele şi grajdurile din sat cât mai repede şi cât mai iute. Aş încuia gradjurile să ardă de vii caprele, vitele, oile, porcii şi toate dobitoacele din gospodăriile oamenilor. Le-aş da foc şi la căpiţele de fân, la tot satul aş pune foc. Mai bine să piară toată averea lor decât viaţa lor.
Dacă tot ce au agonisit o viaţă ar dispare într-o noapte, poate aşa ar ajunge să vadă adevăratele valori în viaţă şi că viaţa lor este mai importantă decât agoniselile lor. Poate aşa ar ajunge în punctul în care să se întrebe pentru ce să mai trăiască dacă au pierdut tot. Acolo şi în acea stare aş vrea să îi împing pe toţi sătenii cu o zi înainte de venirea soldaţilor. Poate aşa nu s-ar mai simţi atât de legaţi de ţărâna şi pământ pentru care ne tot luptăm.
Doamne de ce nu ai făcut Pământul ăsta mai mare? Tu nu vezi câ ne batem pe el? Nu ne mai ajunge ţărâna Doamne! E pământul ăsta prea mic pentru orgoliul unora! Doamne trebuia să faci planeta mai mare!
Ecoul iudeilor de la masada încă răsună şi azi. După 1000 de zile de continuu asediu roman, chiar cu o zi înainte de invazia romanilor, vazuţi în faţa inevitabilei morţi şi sinuciderea fiindu-le interzisă prin lege, acceptă să fie omorâţi de unul de-al lor, decât să cadă toţi pe mâna romanilor.
Şi chiar dacă mai pier câţiva români în foc, mai bine aşa decât să le dau soldaţilor satifacţia atrocităţilor ce le vor comite. Îi voi depriva de această satisfacţie păcătoasă. Şi dacă mor arşi câţiva români, mai bine să cadă păcatul pe seama mea decât să mai li se adauge păcatele la crimele facute de soldaţilor maghiari, Asta este sfânta taina numită „Simon din Cirene”. Să duci crucea aproapelui tău, oricare ar fi acela. Chiar şi soldat maghiar. Tot om e. Tot o cruce duce şi el. Tot oameni sunt şi ei în faţa Judecătorului suprem, nu bestii cum îi facem noi. Du-i crucea şi lui, şi măcar înţelege-l dacă nu îl poţi ierta sau iubi.
Frumos comentariu, de apreciat ce te poartă cu gândul în fapt, la eternicul război între cele două „doctrine”… pe deoparte doctrina binelui „iubirea”şi pe de altă parte doctina răului „ura”.
La prima vedere pare să nu existe cale de mijloc, dar ea există, a existat din totdeauna înţelepciunea, echilibrul în toate şi în tot. Iubeşte până la un punct, sau urăşte până la un punct, atâta timp cât poţi avea sub control iubirea sau ura. Controlul este dat de repere şi valori spirituale. Atunci când aceste repere dispar, putem vorbi de haos şi hazard. Controlul stă în fapt, în puterea omului şi este bine definit în legile firii, legile naturale după care s-au ghidat străbunii noştrii de peste 3000 de ani, Belaginele. Să vedem ce spune una dintre aceste legi strămoşeşti cu privire la puterea omului „Puterea omului incepe cu vorba nerostita, ea este asemeni semintei care incolteste, nici nu se vede cand prinde suflare de viata. Lumina semintei este cea care o ridica, pamantul este cel ce-i da hrana, apa ii da vigoarea, iar rabdarea o imbraca cu tarie.” sursa: http://lupulalb.wordpress.com/2011/11/17/belaginele/
Păi dacă Dumnezeu ne-a dat reper pământul, adică ţărâna, ni l-a dat pentru că aşa a vrut el, nu avem dreptul să dăm vina pe el că ne-a dat prea puţin sau prea mult. În cel mai rău caz putem da vina pe noi pentru ce ni se întâmplă, dar categoric nu pe Dumnezeu.
Aşa cum am mai afirmat în comentariile mele anterioare, fotografiile sunt în fapt dovada mediocrităţii în pregătirea luptătorului pentru război. Din fotografie rezultă în fapt laşitatea… ura este atât de puternic inoculată în mentalul soldatului maghiar, încât acesta ajunge să se descalifice ca luptător, ca militar, făcând uniforma de ruşine fără a conştientiza efectele gestului său. Şi pentru a nu fi partinic în opinia mea, voi da un exemplu de comportament a soldatului român, cu totul şi cu totul opus tipului comportamental al soldatului maghiar, pe timpul campaniei militare pentru ocuparea Ungariei din august – noiembrie anul 1919.Este un scurt fracment din presa vremii, ce ilustrează un eveniment militar cu 30 de ani înaintea de evenimentele din nordul Ardealului 1939-1940 (efect al Dictatului de la Viena)
” Acest episod, intrat deja în folclor, este unul real şi redau aici descrierea lui făcută de generalul Marcel Olteanu, fost guvernator al Budapestei în timpul ocupaţiei româneşti a Ungariei, între august şi noiembrie 1919. A apărut iniţial în cartea sa “Huzarul negru”, 1926, şi a fost preluat în reeditarea cărţii generalului Gheorghe Mărdărescu, “Campania pentru desrobirea Ardealului şi ocuparea Budapestei”, 1922, realizată de Editura Marist sub titlul “Campania pentru desrobirea Ardealului şi ocuparea Budapestei – şi alte mărturii”, 2010.
…Şi-au intrat trupele noastre în Budapesta la începutul lunii august 1919.
Palatul Parlamentului maghiar a fost pus sub paza unui pluton de vânători. Şeful gărzii de la intrarea principală era sergentul Iordan, un oltean de la Craiova, potrivit de stat, negru, uscat şi foarte vioi.
Deasupra palatului a văzut Iordan cum fâlfâia în vânt flamura ungurească, roşu-verde-alb.
Faptul acesta nu l-a supărat prea tare, dar nici nu i-a plăcut… Dându-şi capela pe ceafă şi scărpinîndu-se după ureche şi-a zis: “Să dau jos steagul unguresc şi să pun fanionul de la companie?… Asta ar şti şi madama de la popota domnilor ofiţeri s-o facă…”
“Dar am să chibzuiesc în aşa fel ca să rămână de pomină şi să fie şi talpa României răzbunată…”
Zis şi făcut.
Chemând pe căprarul Bivolaru, s-au suit în norii Budapestei şi au coborât steagul în lungul sforii, drept la jumătatea steajerului şi, luând apoi opinca răsuflată a căprarului, s-a urcat ca un pui de urs şi a pus-o drept căciulă în capul steajerului, lăsându-i nojiţele s-atîrne-n vânt. Şi aşa a fâlfâit multă vreme în cerul Budapestei steagul maghiar cu opinca românească deasupra lui…
….
“Cine oare să fi făcut această tragică glumă? îmi zise tovarăşul meu de preumblare, domnul Ferency, un distins avocat pe care îl cunoscusem în metropola maghiară; şi zicând, îmi arătă cu mâna priveliştea originală şi neaşteptată, care oprea în drum şi întorcea capetele şi altor trecători, ca fiind cel mai caracteristic şi ironic simbol al îngrozitoarei realităţi, al catastrofalei prăbuşiri a unui organism orgolios şi despotic, tocmai sub călcâiul acelui organism pe care ţinuse genunchiul de fier atît amar de vreme, pe care întotdeauna l-a considerat nevrednic de lumina soarelui şi de care totuşi o viaţă-ntreagă s-a temut…
“Cine oare să fi dat vântului şi să fi ilustrat cu atîta măiestrie şi atît de dureros dezastrul iremediabil al regatului Sfîntului Ştefan?”, mai rosti domnul Ferency, cu privirea tristă, pierdută în văzduh, întrebînd parcă cerul unguresc, dezolant de senin în ziua aceea.
Apoi se întoarse cu privirea spre mine, şi deşi nu mai zicea nimic, am înţeles că ar vroi o lămurire.
Îmi era milă de el, căci era un om distins la simţire.
“Mă voi interesa, domnule doctor”, îi zisei cu o nuanţă de înduioşare şi, apropiindu-mă de santinelă, îi spusei să strige pe şeful gărzii.
“Este chiar acolea, domnule general”, îmi răspunse vânătorul mic şi îndesat, încordîndu-se şi făcând cu capul un gest despre cheiul Dunării.
– Cum îl cheamă?
– Don’ sergent Iordan.
– Dar tu ştii cine a dat ordin de s-a aciuat opinca ceea deasupra steagului unguresc?
– Da, domnule general, chiar don’ sergent a dat ordin azi dimineaţă şi tot dânsul a şi executat ordinul… acum stă de un ceas acolo să vadă ce-o să zică lumea şi tot în cer se uită ca să îndemne şi pe alţii…
Mă-ntorc puţin spre stânga şi nu departe zăresc un sergent şi un căprar, care, fără să mă bage în seamă, gustau cu frenezie roadele isprăvii lor – ilustraţia magistrală a unui moment istoric.
Priveau când la trecătorii enervaţi şi sanchii, când la opinca impertinentă, şi pe feţele lor tuciurii şi asprite de viforul vremilor se lămurea cea mai desăvîrşită satisfacţie. Păreau nişte inspiraţi şi nişte draci geniali.
Întreaga oaste românească, întreaga naţie mi s-au părut că se oglindesc în aceşti doi zdrenţăroşi, sublimi chiar prin gradul de perfecţiune la care poate ajunge o zdreanţă…
De-aş fi fost singur! – O! i-aş fi privit ceasuri întregi fără să mă satur… Şi – poate, i-aş fi luat de gât şi i-aş fi sărutat!
Dar!… le-am făcut semn să se apropie şi, arătând domnului Ferency pe sergent, i-am zis încet, foarte încet:
“Acesta este glumeţul, care fără o intenţie răutăcioasă, desigur, şi cu toată naivitatea unui poznaş, te-a făcut poate să suferi…”
Şi domnul Ferency, scăldându-şi ochii între genele-i umede, mi-a replicat cu adâncă melancolie:
“Dacă din sufletul şi mintea unui simplu ţăran ca acesta s-a desprins o asemenea poznă, atunci nu mă mir că sunteţi aici…”
În după-amiaza aceleiaşi zile, m-am îndreptat din nou spre Palatul Parlamentului.
Mă simţeam dator faţă de Iordan; trebuia să-i dau ceea ce în faţa durerii domnului Ferency, nu i-am putut da.
L-am chemat – era nedespărţit de Bivolaru -, mi-a povestit cum i-a dat în gând şi cum a înfăptuit isprava lui.
L-am lăudat şi mi-am plimbat mâna mult pe faţa lui suptă şi radioasă şi i-am dat un pachet de ţigări regale.
Şi nu ştiu cum, m-am pomenit că iau de nas pe căprarul Bivolaru, care se tot apropia de mine şi pe care, cu cât îl priveam, cu atît mai mult punea stăpînire pe firea mea.
Era mic de statură, faţa îi era smeadă şi foarte pârlită de soare şi vânt; în fundul capului purta nişte ochi mici, căprui şi scăpărători. Avea dinţi mărunţi, albi şi frumoşi, şi peste buza arsă de frigurile ostenelilor abia mijea o mustaţă roşcovană – un vulpoi de Mehedinţi.
Purta capela pe sprânceană, iar în ce priveşte îmbrăcămintea părea înfăşurat cu totul într-un covor de petice, căruia expresia lui îi dădea ceva din prestanţa unor odăjdii de samurai japonez fanatic.
O crestătură adâncă îi stăpânea obrazul stâng şi alta mai lată se răsfăţa pe gât sub urechea dreaptă; mai în sus de mână, pe antebraţul stâng, se zărea o cicatrice respectabilă…
L-am întrebat unde a fost rănit. Mi-a răspuns cu nai-vitate şi scurt: “Peste tot, domnule general”. Şi desfăcând repede o moletieră, mi-a arătat o rană de schijă, abia vindecată, la pulpa dreaptă; apoi, descheind singurul nas-
ture pe care îl mai avea la veston, puse degetul pe o dâră de baionetă în lungul coastelor din dreapta care se vedea în întregime printre cele câteva şuviţe de pânză destrămată ce alcătuiau cămaşa lui Bivolaru. Şi era gata să-mi mai arate, dar l-am întrerupt: “Bine, bine… văd că eşti crestat ca un răboj; dar unde ai căpătat rănile? În ce lupte?…”
Şi iarăşi cântecul lui: “Peste tot, domnule general. În Carpaţi, la Răşinari, la Olt, la Siret, la Oituz şi chiar pe Tisa în aprilie, că eu, domnule general, am fost poate în patruzeci de atacuri mari şi, în adevăr, eu sunt răbojul isprăvilor regimentului nostru… pe mine sunt crestate toate de la 1916 încoace… şi nu mă las nici mort!…”
– Ei, şi acum îţi pare bine că făcurăm România Mare şi că faci de gardă, tu, căpraru Bivolaru de la Mehedinţi, tocmai aci la Budapesta?
Şi el, încordându-se şi privindu-mă soldăţeşte drept în lumina ochilor, îmi răspunse sfătos şi cu mândrie:
“E lucru mare, domnule general… Dar… am auzitără că mai e şi o Vienă!…”
Acestui nebun în toate minţile, acestui prototip al zdrenţelor noastre glorioase de la 1917, care îşi da seama perfect până unde se poate întinde fiziceşte România Mare, nu-i intra totuşi în cap că numai pentru ce vedea s-a ostenit el şi atâţia au albit meleagurile cu oasele lor
El, Bivolaru, sinteza neamului său, elegant la simţire şi la gândire, fără să poată exprima, înţelegea totuşi numai una: “faima şi duhul românesc cît mai departe, şi peste România-Mare, România spirituală, România fără hotare”.
General Marcel Olteanu
“Huzarul Negru”, 1926
Bibliografie:
Gheorghe Mărdărescu, Campania pentru desrobirea Ardealului şi ocuparea Budapestei – şi alte mărturii, Editura Marist, 2010
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2011/01/17/cum-au-pus-romanii-opinca-pe-parlamentul-de-la-budapesta-campania-pentru-ocuparea-ungariei/?fb_action_ids=538075902892381&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
Şi atunci până unde poate merge IERTAREA?!
Ca un bun creştin eşti obligat să ierţi dar… nu eşti obligat să uiţi. Uitarea duce la oportunitatea repetării haosului.